عمومی

توصیه هایی برای اولین استفاده از کاپ قاعدگی

استفاده از کاپ قاعدگی

کاپ قاعدگی برای جمع‌آوری خون و ترشحات قاعدگی طراحی شده و داخل بدن قرار می‌گیرد بنابراین نحوه استفاده از آن، اصول خاص و مهمی دارد که پیشنهاد می‌کنیم قبل از خرید آن به خوبی درباره این نکات مهم مطالعه کافی داشته باشید. با شناخت کامل کاپ و نحوه استفاده آن و همچنین شناخت آناتومی اندام جنسی خود، تجربه اولین استفاده خوشایندی خواهید داشت. درکنار تمامی توضیحات و راهکار‌های داده شده درباره کاپ قاعدگی، پیشنهاد می‌کنیم این مقاله را برای یادگیری توصیه‌های کاربردی جهت اولین استفاده از کاپ دنبال کنید.

راهنمای استفاده از کاپ قاعدگی

قبل از استفاده...

درصورتی که از کاپ به درستی استفاده کرده باشید، دنباله آن نباید خارج از بدن بماند، همچنین نباید آن را حس کنید و نشتی داشته باشید.

راهنمای استفاده از محصول را به خوبی مطالعه کنید

کاپ قاعدگی به همراه نحوه استفاده و توضیحات مهمی ارائه می‌شود. تمامی این اطلاعات علاوه بر اینکه روی جعبه محصول نوشته شده، در سایت محصول نیز موجود است. پس قبل از استفاده تمامی این توضیحات را با حوصله مطالعه کنید.

کاپ را با زاویه درست وارد کنید

هنگام داخل کردن کاپ نباید آن را مستقیم و رو به بالا وارد واژن کنید. ورودی واژن دارای زاویه‌ای حدود ۴۵ درجه است بنابراین کاپ را با زاویه و به سمت انتهای ستون فقرات خود وارد کنید.

راهنمای گام به گام روش استفاده از کاپ قاعدگی

نحوه استفاده از کاپ قاعدگی به همراه تصاویر

برای اولین بار حتما در دوره پریود کاپ را استفاده کنید

هنگامی که کاپ به دستتان می‌رسد، شاید دلتان بخواهد قبل از شروع پریود آن را امتحان کنید تا موقع پریود، آمادگی کامل برای استفاده از آن را داشته باشید. پیشنهاد می‌کنیم از امتحان کاپ خارج از روزهای پریود اجتناب کنید چرا که محیط واژن نسبت به دوره پریود از رطوبت کمتری برخوردار است و جاگذاری کاپ دشوار تر می‌شود. این موضوع ممکن است شما را دلسرد کرده و شما را از استفاده از کاپ منصرف کند.
از آنجایی که در دوره پریود، محیط واژن مرطوب و لیز است، کاپ قاعدگی به راحتی جاگذاری می‌شود. البته شما می‌توانید همیشه برای سهولت در جاگذاری کاپ، از لوبریکانت پایه آب استفاده کنید.

فولد های مختلف را امتحان کنید

برای جاگذاری کاپ انواع فولد (تا) معرفی شده تا شما بتوانید با توجه به راحتی خود، یکی از آنها را انتخاب کنید. قبل از استفاده تمامی فولد‌ها را یاد بگیرید تا بهترین آن را انتخاب کنید. ما پیشنهاد می‌کنیم از فولد دایموند استفاده کنید چرا که به راحتی در داخل واژن باز می‌شود.

ویدیو‌های آموزشی کاپ قاعدگی

ویدیو‌های مربوط به استفاده از کاپ قاعدگی را مشاهده کنید

پوزیشن‌های مختلف را امتحان کنید

نحوه ایستادن شما درهنگام وارد کردن کاپ مهم است. پوزیشن توالت ایرانی، فرنگی و حالت اسکوآت از معمول ترین پوزیشن‌ها برای وارد کردن کاپ هستند. گاهی حتی نیاز است یکی از پاها را کمی بالاتر نگهدارید و کاپ را وارد کنید. اینکه در چه حالتی راحت هستید را باید خودتان کشف کنید.

از باز شدن کاپ مطمئن شوید

درصورت بازنشدن کامل کاپ، نشتی خواهید داشت. پیشنهاد می‌کنیم هنگام داخل کردن کاپ به وسیله انگشت دور کاپ را لمس کنید و از نداشتن چین و تا خوردگی اطمینان حاصل کنید. گاهی هنگام باز شدن کاپ در بدن، صدایی ایجاد می‌شود که بعضی از خانم‌ها ممکنه آن را احساس کنند.

کاپ را کمی بعد از جاگذاری باز کنید

درحالی که مقدار کمی از کاپ را وارد کردید آن را رها کنید تا باز شود. این روش به بهتر باز شدن کاپ قاعدگی کمک می‌کند. روش گفته شده برای همه افراد مناسب نیست بنابراین اگر احساس راحتی نداشتید آن را دیگر امتحان نکنید.

روش استفاده از کاپ قاعدگی

آرامش خود را حفظ کنید

کاپ قاعدگی برای راحتی و آسایش شما در دوران پریود طراحی شده است. استرس هنگام اولین استفاده باعث انقباض عضلات و در نتیجه جاگذاری سخت خواهد شد. قبل از استفاده چند نفس عمیق بکشید سعی کنید به طور منظم ورزش کگل انجام دهید تا عضلات لگنی خود را ورزش دهید. پیشنهاد می‌کنیم برای سهولت استفاده از وان حمام و آب گرم استفاده کنید. گرما باعث آرامش و ریلکسی عضلات می‌شود.

6 دیدگاه در “توصیه هایی برای اولین استفاده از کاپ قاعدگی

  1. فریده جعفری گفت:

    بسته بندیشون خیلی عزیزه 😄عاشقش شدم

  2. یوسف گفت:

    👍👍👍متن خوبی بود

  3. Mona گفت:

    ممنون از راهنماییتون

  4. Mona گفت:

    ینظرتون اگر کاپ به سختی داخل و خارج شود و درد داشته باشم بهتر نیست از مدل سنستیو استفاده کنم به خاطر نرم تر بودنش ؟ ممنون میشم راهنمائی بفرمائید.

    1. کارشناس لیوا فارما کد 2 گفت:

      دوست عزیز به نظر من ابتدا باید مشخص بشه که علت سخت بودن این فرآیند برای شما چیه. با توجه به این علت میتونیم راه حل مطمئن تری برای شما داشته باشیم.
      توصیه میکنیم با کارشناسان پشتیبانی صحبت کنید تا بهتر راهنمایتون کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *